MAKALELER

Özgül Öğrenme Güçlüğü Klinik Gözlem Bataryası

Özgül Öğrenme Güçlüğü Klinik Gözlem Bataryası
Özgül Öğrenme Güçlüğü: okul çağında yeterli ve uygun eğitim olanakları sunulmasına ve zeka düzeyinin normal veya normalin üstünde olmasına rağmen,

çocuğun okumayı ve/veya yazmayı öğrenmede zorluklar yaşaması, yavaş okuması, okuma hatalarının fazla olması, yazım yanlışlarının olması ve temel aritmetik sembolleri ve işlemleri öğrenmede ve/veya tanımada zorluk yaşaması ile ortaya çıkan sorunların bütününe denir.

 

Özgül Öğrenme Güçlüğü Klinik Gözlem Bataryası (ÖÖG-KG); özgül öğrenme güçlüğünün değerlendirilmesinde kullanılan, 1. ve 5. sınıf arasındaki çocuklarla uygulanan psikometrik bir ölçüm aracıdır. ÖÖB-KG Bataryası, yapılandırılmış bir klinik gözlem aracı niteliği taşımaktadır. Bataryadaki alt testlerin ve soruların sayısında zaman içinde, araştırma bulgularına dayanarak düzenlemeler yapılmıştır. Ortalama bir saat süren uygulamada on alt test bulunmaktadır. Uygulama sonucu ayrıntılı bir rapor halinde sunulmaktadır.

 

Okuma, yazma ve temel aritmetik becerilerini değerlendiren alt testler ile öğrenme güçlüğünde sıklıkla rastlanan görsel algılama, sıralama ve ardışıklık, sağ-sol ayırt etme, görsel-motor entegrasyon, lateralizasyon ve ince motor becerilerindeki bozukluk ve sorun alanlarını değerlendiren alt testlerden oluşmaktadır. ÖÖG-KG bataryasının uygulanmasında amaç çocuğun yaşadığı akademi sorunların gerçekten öğrenme güçlüğünden kaynaklı olup olmadığının belirlenmesidir.

 

Özgül Öğrenme Güçlüğü tanısı uzman bir hekim tarafından ayrıntılı bir değerlendirme sonucunda verilebilir. Bu değerlendirmede çocuğun gözlemlenmesi, aile ve öğretmenden alınan bilgiler, WISC-4 ve CAS gibi bilişsel değerlendirme testlerinin sonuçları yer alabilir. ÖÖG-KG de hekimin tanıyı koymasına yardımcı olabileceği gibi, uygulama sonucunda çocuğun öğrenme güçlüğü şüphesi görülmediği durumlarda da farklı tanıların düşünülmesi açısından faydalı olacaktır.

 

Bağ Psikoloji Danışmanlık